Heeft u vragen?

Neem contact met ons op via onderstaande gegevens of ons contactformulier.

 

Ons vriendelijke team staat klaar om al uw vragen te beantwoorden en u te helpen met de informatie die u nodig heeft. Daarnaast nodigen we u uit om onze veelgestelde vragen-sectie te bekijken voor snel antwoord op de meest voorkomende vragen. Hier vindt u misschien al direct de oplossing of informatie die u zoekt, zodat u nog sneller geholpen bent.

 

E-mail: info@labeldutch.nl

Telefoon: 06 39 47 18 00

Bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur.

Contactformulier

Veelgestelde vragen

Wat is het energielabel?

Het energielabel is een maatstaf om de energiezuinigheid van een woning vast te leggen. Uit een energielabel kan er indirect worden opgemerkt, wat de gebruiksvriendelijkheid, technische kwaliteit en de energiekosten zijn van een woning of bedrijfspand. 

 

Is het energielabel verplicht?

Ja, het energielabel is verplicht op mutatiemomenten, dus als er sprake is van verkoop en verhuur.

Hoe lang is een energielabel geldig?

De geldigheidsdatum van het energielabel is 10 jaar. 

Moet ik vooraf wat aanleveren?

Tijdens het invullen van het aanvraagformulier vragen wij u voor het leveren van bewijsmaterialen indien van toepassing en/of beschikbaar, denk hierbij aan alle energiebesparende maatregelen die genomen zijn en effect hebben op het energielabel van de woning of bedrijfspand.

Dit kan aangetoond worden door middel van:
bouwtekeningen, facturen en bestek.

Moet er iemand aanwezig zijn?

Voor de opname is het niet noodzakelijk dat er iemand aanwezig is, wel is het noodzakelijk dat iemand de deur kan openen voor onze adviseur.

Hoe lang duurt de aanvraag?

Wij hanteren een doorlooptijd van 5 dagen. Dat is vanaf de dag dat een adviseur bij u langskomt voor de opname en het ontvangen van het energielabel.